custom-header

Een paar kilo’s minder graag!

Een paar kilo’s minder graag!
Een paar kilo’s minder graag!

We zouden allemaal wel een aantal kilo’s kwijt willen en hebben vast ook al ieder dieet geprobeerd dat niet werkte. Dus, wat nu? Speciaal voor jou zijn hier een aantal tips voor vrouwen bij het afvallen!

Beweeg zoveel mogelijk
Ik weet het we horen het vaak dat we veel moeten bewegen. Maar bewegen is ook echt heel belangrijk. We moeten gewoon echt zorgen dat we het leuk gaan vinden dan gaat het vanzelf. Ga je zelf gewoon echt een oriënteren op wat we echt leuk vinden. Kijk naar verschillende bootcamps, fietsclubs, sportscholen, groepslessen en desnoods een teamsport. Er zit vast wel iets bij wat je zo leuk vindt dat je het vaker wil doen.

Zoek een maatje
Ga opzoek naar iemand in je omgeving die hetzelfde wil bereiken als jij. Of het nou een bekende is of onbekende, je zult merken dat sporten en bewegen met een maatje een stuk beter werkt. Zo kun je samen bijvoorbeeld onbetaalde sporten gaan doen, zoals hardlopen of fietsen. Dit zijn dingen die je alleen nog niet zo snel zou gaan doen namelijk.

Eet veel en gezond
Wanneer je weinig eet zou je denken dat je afvalt. Echter werkt het lichaam vaak averechts. Wanneer je lichaam namelijk structureel geen eten binnen krijgt wanneer hij het wel nodig heeft dan slaat je lichaam het op. Dit omdat het bang is dat het geen eten binnenkrijgt.  Zorg daarom ook dat je iedere twee uur iets binnenkrijgt of het nou een mueslireep is of een stuk groenten of fruit dat hoeft natuurlijk niets uit te maken. Dus vanaf nu wanneer je honger hebt een gezonde snack pakken!

Cheat Day
Wanneer je heel de week gezond doet en op je eten let en sport. Dan mag je echt wel een keer een cheat Day inlassen. Gewoon een dagje chips als tussen door of een patatje moet kunnen. Let wel op dat je niet doorslaat deze dag en van ’s ochtends tot en met avond de vetste dingen gaat eten want dan kom je natuurlijk zo weer aan.

Stop diëten let gewoon op je eten
Diëten zijn ontzettend slecht voor je als je gewoon een aantal kilo’tjes kwijt wil. Je creëert dan namelijk een jojo-effect. Wanneer je bijvoorbeeld een koolhydraat arm dieet volgt voor 1 maand volgt zul je inderdaad zien dat je een aantal kilo’s kwijt bent geraakt. Echter wanneer je gewoon weer normaal gaat eten daarna komen de kilo’s weer 2 keer zo snel terug.

Vrouwentotaal heeft nog meer tips op het gebied van gezond eten bekijk ze hier!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *